Plenaire sessie.
Klik hier voor de presentatie van de plenaire sessie van de werkconferentie.
Best practice: Aan de slag met Anne (Hogeschool Saxion en ROC van Twente)
In dit project ontwikkelden mediastudenten van ROC van Twente een animatievideo met instructies in het Turks voor het gebruik van zorgtablet Anne4Care. Hierbij is er een mooie samenwerking ontstaan met de doelgroep licht dementerende Nederlands-Turkse ouderen, zorginstelling Imean en Virtask (Anne4Care).
Klik hier voor de presentatie.
Spreker: Zohrah Malik is onderzoeker/docent bij lectoraat Technology, health and care, Hogeschool Saxion
Best practice: Studenten in de wachtkamer (Deltion College)
In dit project met Medrie (regio-organisatie voor huisartsen) helpen studenten in opleiding tot doktersassistent in de wachtkamer van de huisarts patiënten met de toegang tot het patiëntenportaal. De sprekers vertellen hoe zij dit project hebben aangepakt: wat werkte wel en niet, hoe creëer je een win-win-situatie?
Klik hier voor de presentatie.
Sprekers: Martine Altena is docent/onderzoeker bij Deltion College en Hogeschool Windesheim. Marja Roege is projectleider van project OPEN bij huisartsenorganisatie Medrie en praktijkmanager in een huisartsenpraktijk
De geleerde lessen uit de Vilans-werkplaats ‘Technologie in je lessen, dat doe je zo’
Van mei t/m november 2021 vond de werkplaats ‘Technologie in je lessen, dat doe je zo!’ plaats. De werkplaats was een initiatief van Hogeschool Saxion, Deltion College, Tech@doptie, Fontys en Vilans. De basis voor de werkplaats werd gevormd door het V-model. Dit model benoemt de kwalificaties die iedere zorgprofessional moet hebben om met technologie te werken (basis en verdiepend). In deze workshop willen we de opbrengsten van de werkplaats met je delen. Daarnaast willen we de methodiek van de werkplaats toelichten, omdat dit handvatten biedt om in je eigen onderwijsinstelling aan de slag te gaan om technologie een plek te geven in je lessen.
Klik hier voor de presentatie.
Spreker: Jolanda van Til is expertleraar en projectleider practoraat Gezondheid & Technologie bij Deltion College, coördinator van de Technologie & Zorg Academie IJssel-Vecht, docent/onderzoeker lectoraat ICT-innovaties in de Zorg bij Hogeschool Windesheim
Speeddate je mee?
Tijdens deze sessie word je hartelijk welkom geheten in het Digi-café vol met enthousiastelingen rondom technologie in het zorg- en welzijnsonderwijs. Je gaat met (on)bekenden het gesprek aan en kijkt wat jullie van elkaar kunnen leren. Breid je netwerk uit en kom daten!
Gastheer: Sjors Groeneveld, hoofddocent Living technology bij Hogeschool Saxion en promovendus op het gebied van AI in de langdurige zorg
Hoe krijg je de technologie op school?
Experience Lab, Living Lab, Technologie en Zorg Academie, Speel-o-theek, Zorg-en-Innovatie Centrum. Er zijn veel initiatieven om de technologie dichterbij de studenten en de (zorg)praktijk te brengen. Hoe zorg je ervoor dat jij op school actuele technologie beschikbaar hebt waarmee studenten kunnen experimenteren? Welke samenwerkingen kun je met leveranciers of met labs e.d. aangaan? Hoe blijf je up-to-date zonder elke keer het allernieuwste aan te hoeven schaffen? In deze workshop delen we ervaringen over het beschikbaar stellen en houden van (zorg)technologie in het onderwijs.
Klik hier voor de presentatie.
Sprekers: Job van ’t Veer is lector Digitale innovatie in zorg en welzijn bij NHL Stenden. Anne-mie Sponselee is docent/onderzoeker bij Fontys Hogescholen
Workshop over 360 graden video’s
Pieter van Gorkom maakt samen met studenten van de HBO-V scenario’s voor 360 graden films met keuzemomenten, in de minor Highcare. Onlangs zijn de eerste scenario’s en bijbehorende films over een ernstig bedreigde patiënt gemaakt. In deze workshop krijg je een demonstratie van dit werk en wordt verteld wat dit de studenten (en Fontys) heeft opgeleverd.
Spreker: Pieter van Gorkom, Docent minor zorg en technologie en toepasser virtual reality, FHMG, Fontys Hogescholen