Plenaire aftrap
Bekijk hier de presentatie van de plenaire aftrap.
Hoe digivaardig is de zorg? – Ronde 1
In deze workshop zoomt Suzanne in op de feiten en cijfers van de stand van zaken in de zorg. Ze legt uit welke 4 type technologiegebruikers er zijn volgens onderzoek en wat ze nodig hebben om te groeien. Vervolgens ga je zelf aan de slag om een vertaling te maken van deze kennis naar jezelf, je collega’s en je studenten. Hoe sluit je het beste aan en wat is het ‘foutste’ dat je kunt doen bij digitale starters? En bij digitale enthousiastelingen?
Bekijk hier een poster over de 4 type technologiegebruikers
Klik hier voor de presentatie.
Spreker: Suzanne Verheijden
Technologie als vanzelfsprekendheid in zorg- en welzijnsonderwijs – Ronde 1
technologie als vanzelfsprekendheid is het streven. Maar hoe bereiken we dit? In deze workshop krijg je een indruk van de adoptiebereidheid en technologiecompetenties van docenten binnen het zorg- en welzijnsonderwijs en het resultaat van een recent afgenomen vragenlijst. We gaan aan de slag met de drie hiervan afgeleide persona’s, om voor ieder van de docenten een passende strategie te bedenken richting vanzelfsprekende inbedding van technologie in de lessen.
Deze presentatie wordt enkel gedeeld in de achterafmail van de werkconferentie.
Spreker: Marloes Postel
Technologie in zorg en welzijn moet gaan leven – Ronde 1 & 2
Om kwaliteit van zorg en welzijn te kunnen garanderen in de toekomst kunnen we niet meer zonder technologie. Maar hoe zorg je ervoor dat technologie gaat leven?
In deze workshop nemen we je aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden mee in manieren om aandacht te geven aan technologie in de praktijk en in het onderwijs (van mbo tot universitair). We doen dit door stil te staan bij de werkvorm van een mini-hackaton en aan de hand van praktijkvoorbeelden van de onlangs uitgereikte Digitale Zorg Prijs van beroepsvereniging V&VN.
Klik hier voor de presentatie.
Spreker: Ybranda Koster
Simulatieleren op meerdere niveaus – Ronde 2
Naast de zorg vindt ook in het zorgonderwijs digitale innovatie plaats. Met de inzet van AR of VR kun je als (toekomstige) zorgprofessional al vele praktijksituaties op een levensechte manier oefenen. Maar niet alleen voor het leren van praktische vaardigheden is simulatieleren geschikt. We illustreren dat je simulaties en serious gaming ook voor meer strategische vaardigheden (de innovatieadviseurs, projectmanagers) in kunt zetten.
Voor studenten maakt dit het leren leuker, maar waar moet je op letten om het leren ook effectiever te maken?
Klik hier voor de presentatie.
Spreker: Job van ’t Veer
Alle studenten digivaardig – Ronde 2
In deze workshop nemen Jolanda en Suzanne je mee in de kansen en uitdagingen rondom digivaardigheden bij studenten. Aan de hand van de verspreidde brandbrief (bijlage) ga je samen brainstormen over hoe het onderwijs nu al aan de slag kan met het thema en wat je daarvoor nodig hebt als opleiding, als docent en hoe je als zorgorganisatie kunt bijdragen.
Klik hier voor de presentatie.
Klik hier voor het persbericht over de brandbrief MBO
Klik hier voor de brandbrief
Spreker: Jolanda van Til en Suzanne Verheijden